25 lutego 2014

Poszewka na zakładkę w 10 minut - tutorial



Dzisiaj mam dla Was szybki tutorial, który zobrazuje jak uszyć poszewkę na jaśka w zaledwie 10 minut. To naprawdę jest możliwe ;) Nawet przy braku wielkich talentów.
Ja na razie uczę się szyć i spod mojej igły wychodzą proste rzeczy a z poduszkami dałam radę :)


Od czego zacząć?

Od rozmiaru poduszki. Ja szyłam poszewki na nietypowe rozmiary z IKEI 33x33.
Wycinając prostokąt materiału musimy odmierzyć go więcej tak by wystarczyło nam na zakładki. Ja dodałam 10 cm na długości i 5 cm na szerokości.
Mój prostokąt miał wymiary 76 cm x  38 cm



Obracamy prostokąt lewą stroną ku górze i robimy zakładki na brzegach krótszego boku materiału. Pamiętajmy by zakładki wywinąć podwójnie. Wywinięte pojedynczo będą źle wyglądały i mogą zacząć się siepać.





Przeszywamy oba krótsze boki prostokąta. 



Prostokąt odwracamy znów prawą stronę ku górze i składamy go tak by powstała zakładka 8-10 cm



Zszywamy poduszkę po bokach i wywracamy na prawą stronę :)




10 minut i poszewka gotowa. Jak widać przede mną jeszcze sporo treningów bo ścieg z lekka mi zjechał ;) Ale i tak jestem dumna bo uszyłam 12 poszewek. Teraz będą zdobić ścianę w pokoiku mojej Żaby :)


4 komentarze:

  1. Świetnie sobie poradziłaś. Ja także dopiero się uczę szyć. Trening to najlepszy sposób na osiągnięcie doskonałości. Trenujmy, a na pewno niedługo będziemy szyły więcej niż tylko poszewki :)
    Bardzo fajny blog, świetny kursik, zostaję tu na dłużej.
    Pozdrawiam
    Vika Nova

    OdpowiedzUsuń
  2. :-) Skąd ja to znam;-) Ale genialnie wyglądaja wszystkie poduchy razem!
    Umnie w domu poduszek że chocho bo tez uwielbiam co chwile szyc nowe poszewki i zmieniac je:-)
    Wiesz, przegladam czasem blogi na ktorych kobiety pokazują swoje działa - ale żeby tak tutorial - zapominij! Ostatnio pytalam jedną Panią gdzie kupiła sznurek bawełnany - komentarz opublikowała bo ją pochwaliłam bo naprawde fajne rzeczy zrobiła ale zeby tak cokolwiek napisac gdzie go dorwała...:( ciszaaaa....jak sie ostro dopytywałam to sie dowiedziałam "w internecie" ;-) sama juz znalazłam takie sznurki za grosze i bede zamawiac - niewiele jest fajnych blogów które po prostu pokażą Ci co i jakz robic a nie tylko efekt końcowy a cała reszta ściśle tajna;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. O właśnie! Ja też dopiero zaprzyjaźniam się z maszyną do szycia, pomysłów mi nie brakuje, tylko talentu brak;) taki szybki poradnik bardzo się przyda!

    OdpowiedzUsuń
  4. poszewka na zakładkę to wdzięczny projekt dla początkujących-bo szyje się naprawdę szybko

    OdpowiedzUsuń