13 lutego 2014

Papierowe pompony - tutorial





Od jakiegoś czasu przymierzałam się do zrobienia papierowych pomponów. Pierwsza próba kilka tygodni temu zakończyła się fiaskiem przez mój jakże śmieszny błąd :) W sobotę mój mały Pulpet obchodzi pierwsze w swoim życiu urodziny, dlatego pomyślałam, że kolorowe pompony byłyby świetną ozdobą na ten dzień. Pełna zapału wytargałam z szafy bibułę i tak oto powstał krótki tutorial :)


Potrzebne będą :

- rolka bibuły lub arkusze bibuły
- nożyczki
- wstążka/drucik florystyczny/nić


Rolkę bibuły tniemy tak by powstało z niej 8-10 równych arkuszy. Jeżeli korzystacie z gotowych arkuszy bibuły ta czynność jest Wam zbędna ;)






Uzyskane arkusze układamy jeden na drugim, równo dopasowując boki. Następnie wzdłuż dłuższego boku składamy bibułę w harmonijkę.



Złożoną bibułę zaokrąglamy na końcach nożyczkami. Można też zakończyć paski przycinając je w szpic.


Składamy pasek dokładnie w połowie i zawiązujemy nicią/wstążką/drucikiem. Następnie rozkładamy bibułę po obu stronach na kształt motylich skrzydeł.



Delikatnie oddzielamy pierwszą warstwę bibuły od reszty. Powtarzamy tę czynność z kolejnymi warstwami.



Po powieszeniu kuli nadajemy jej żądany kształt i cieszymy oczy jej widokiem :)






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz